Sunday, June 8, 2014

on

Titik-Titik Sensitif Wanita

Setiap lelaki pastinya mahukan hubungan seksual yang menyeronokkan, namun para lelaki harus mengetahui bahagian tubuh pasangannya (wanita) yang mempunyai titik tubuh paling sensitif yang boleh membangkitkan ghairah seksual. Tentunya lelaki sangat menyukai wanita yang mempunyai kelemahan dari bahagian tubuh sensitifnya, yang boleh membuat wanita melayang dan terbuai jika di sentuh, diraba, dielus dan di cium pada bahagian yang mudah terangsang.

Berikut ini adalah bahagian-bahagian badan atau titik tubuh sensitif wanita:

1. Bentuk tubuh yang tidak terlalu gemuk atau kurus yang sesuai (sihat)

Umumnya lelaki menyukai bentuk tubuh wanita yang padat berisi tidak terlalu gemuk atau kurus. Dalam penilaian lelaki, wanita yang mempunyai bentuk tubuh yang ideal, pasti dapat menjaga pola makan, dan kesihatannya. Dengan tubuh yang sihat, wanita tersebut dapat menjalani kesehariannya sebagai seorang ibu dan mampu mengerjakan tugas rumah tangga.

2. Payudara

Payudara merupakan bahagian tubuh yang menjadi daya tarik bagi lawan jenis. Tentunya mempunyai payudara yang indah, sihat dan montok merupakan idaman setiap wanita. Bentuk atau pertumbuhan payudara yang paling indah pada wanita terjadi pada saat awal memasuki masa pubertas atau ketika seorang wanita telah mengalami haid, kemudian hormon dalam tubuh bergejolak. Biasanya payudara akan mengalami peningkatan pertumbuhan kala memasuki usia antara 20 tahunan. Lelaki sangat menyukai bentuk payudara yang indah, bersih dan padat berisi. Payudara juga merupakan bahagian badan wanita yang paling sensitif bila disentuh, dan kerap kali menjadi salah satu bahagian tubuh yang sangat disukai lelaki untuk membangkitkan ghairah seksual wanita.

Namun untuk wanita yang mempunyai bentuk payudara yang tidak terlalu besar atau tidak padat berisi, jangan berkecil hati. Menurut hasil kajian lelaki cenderung tidak terlalu memperdulikan bentuknya besar atau kecil, kerana lelaki pasti tertarik pada payudara wanita. Fakta lain menyebutkan bahawa lelaki sangat menyukai dan senang bermain-main dengan payudara wanita terutama pada bahagian puting, kerana disekitar puting wanita ada bahagian bernama aerola, aerola tersebut akan mengeluarkan bau yang menggoda lelaki ketika melakukan aktiviti seksual.

3. Kaki dan Betis

Bentuk kaki dan betis juga merupakan bahagian tubuh wanita yang mempunyai rasa sensitiviti dan sangat disukai lelaki. Betis yang membunting padi, padat berisi sangat disukai dan kaki yang jenjang. Apabila wanita disentuh pada bahagian telapak kaki akan terasa mengelitik dan seketika akan menimbulkan kegawatan atau hasrat seksual. Kebanyakan lelaki juga sangat menyukai bermain betis dan telapak kaki, kerana dua bahagian tersebut merupakan bahagian sensitiviti.

4. Pinggang yang ramping

Pinggang yang ramping seperti bentuk jam pasir atau bahasa orang jaman dahulu seperti gitar Sepanyol. Pinggang merupakan bahagian tubuh yang banyak menyimpan lemak. Oleh karenanya banyak wanita yang mempunyai tubuh gemuk terutama pada pinggang, berusaha dengan giat untuk mengecilkan pinggang atau mendapatkan bentuk pinggang yang ideal dan ramping melakukan pelbagai macam cara oleh beberapa wanita ada yang menggunakan korset, minum pil pelangsing bahkan sampai ada yang melakukan operasi plastik atau sedot lemak pada bahagian pinggang. Hanya untuk mendapatkan bentuk pinggang agar kelihatan lebih ramping.

5. Bontot yang bulat dan padat berisi

Dalam bahasa keseharian apabila seorang yang mempunyai punggung nipis atau kecil disebut sebagai "punggung yang tepos". Bentuk punggung yang padat berisi sangat disenangi lelaki, kerana dapat menaikkan hasrat seksual wanita lebih tinggi lagi. Punggung juga mempunyai fungsi sebagai tempat penyimpan lemak untuk menyusui dan menyimpan tenaga untuk saat-saat tertentu. Semakin besar bentuk punggung wanita, semakin disukai lelaki.

6. Perut ramping sesuai

Mempunyai perut langsing ideal adalah idaman setiap wanita, perut yang langsing sesuai salah satu daya tarikan bagi seorang lelaki, kerana menurut lelaki, wanita yang mempunyai perut yang langsing ideal bermakna dia boleh menjaga penampilan dan merawat diri serta kesihatannya.

7. Leher yang jenjang

Mempunyai bentuk leher yang jenjang indah menawan, tentunya membuat lelaki suka menghiasi leher pasangannya dengan perhiasan yang indah, sebahagian lelaki mengganggap wanita yang mempunyai bentuk leher yang jenjang dianggap sebagai tanda kewanitaan yang menggoda.

8. Wajah ramah

Selain mempunyai bentuk tubuh yang ideal, tentunya bentuk atau raut wajah yang ramah adalah daya tarik dan sebagai pemanis seorang wanita. Mempunyai wajah dan senyum yang ramah, dagu kecil, rahang yang sempurna, tulang pipi yang menawan, bibir yang kecil, dan mata yang indah. Menurut seorang lelaki adalah wanita yang sempurna. Namun meski tak semua wanita mempunyai wajah indah namun tak mempunyai senyum yang ramah, wajah cantik tak akan bermakna apa-apa. Oleh karenanya wanita kerap kali pergi ke salon kecantikan untuk rawatan wajah dan tubuh agar kelihatan lebih menarik lagi.

9. Bibir yang Sensual

Wanita yang mempunyai bentuk bibir sensual adalah daya pikat yang menarik lelaki. Ketebalan bibir yang dimiliki wanita selalu dikaitkan dengan organ kewanitaannya, satu contoh bila wanita mempunyai bentuk bibir yang kecil maka bentuk bibir faraj pun kecil. Wanita boleh menghiasi bibirnya dengan bantuan lipstik atau lipgloss, namun sering sekali bibir mengalami suatu masalah seperti bibir pecah-pecah, sariawan dsb. Untuk anda sebagai wanita harus tetap menjaga keindahan dan kesihatan bibir, agar tetap tampil sensual dan indah.

10. Daun Telinga

Telinga merupakan salah satu bahagian sensitif yang disukai wanita dan juga disenangi lelaki. Telinga wanita bila disentuh atau dibisikkan sesuatu akan merasa geli dan merasa terangsang. Bahagian ini yang selalu di incar. Terutama pada bahagian belakang daun telinga merupakan daerah yang paling sensitif.

11. Mata yang indah

Pada umumnya beberapa lelaki menyukai wanita yang mempunyai bentuk mata yang besar. Oleh karenanya artis solekan akan selalu menonjolkan bentuk mata atau membuat mata menjadi indah dan lebih hidup. Dengan mata, manusia boleh menilai seseorang dan sebagainya.

12. Hidung kecil

Bentuk hidung setiap manusia berbeza-beza ada yang mancung dan yang pesek. Majoriti penduduk Indonesia mempunyai bentuk hidung yang pesek. Namun bentuk hidung yang mancung atau pesek tidak menjadi suatu masalah bagi lelaki.

13. Rambut panjang

Mempunyai rambut yang panjang juga merupakan bahagian yang sangat disukai lelaki. Menurut sebuah kaji selidik sekitar 75% lelaki lebih menyukai wanita yang mempunyai rambut yang panjang. Wanita yang mempunyai rambut yang panjang, bersih, sihat, indah, dan wangi. Bermakna wanita tersebut boleh merawat rambut dengan baik. Setiap helai rambut boleh tumbuh 6 tahun dan setiap harinya rambut akan mengalami kerontokan yang normal 80-100 helai rambut. Itu menandakan mula tumbuh rambut yang baru.

14. Paha bahagian dalam

Paha merupakan kawasan sensitif apabila disentuh, diraba dsb. Kebanyakan wanita sangat menyukai bila diberi sentuhan dan kucupan pada bahagian paha, tulang paha sekitar paha. Maka anda sebagai lelaki berikan lah sentuhan yang indah yang boleh membangkitkan ghairah seksual. Kerana pada bahagian sekitar paha terdapat saraf yang menghubungkan pada saraf organ sekitar daerah kewanitaan anda.

15. Belakang lutut

Lutut banyak mempunyai saraf yang sangat sensitif, wanita juga sangat menyukai bila lutut disentuh, diraba, dielus atau dihisap pada kawasan belakang lutut. Jika anda ingin memulakan hubungan seksual, anda boleh memulakan dengan bahagian satu ini, hanya disyorkan jangan terlalu berlebihan melakukan foreplay kerana akan membuang banyak masa, dan pasangan akan cepat merasa bosan.

16. Daerah tangan dan sekitarnya

Sebahagian lelaki tidak menyedari pada bahagian yang satu ini, namun faktanya sebahagian wanita sangat menyukai bila disentuh, diusap telapak tangan, diraba dan dicium lengan tangannya serta dicium tangannya. Cara ini juga boleh dilakukan lelaki untuk memulakan aktiviti seksual anda dengan membangkitkan libido pasangan anda melalui tangan.

17. Genitalia atau Organ kewanitaan

Untuk bahagian yang satu ini adalah bahagian yang paling disukai oleh lelaki, Organ kewanitaan inilah yang merupakan pusat dari bahagian tubuh wanita yang paling sensitif yang sangat menggoda lelaki. Bahagian G-spot wanita merupakan pelabuhan terakhir dari bahagian tubuh sensitif lain. Faraj dan klitoris boleh dirangsang dengan menggunakan jari tangan, lidah atau kedua-duanya. G-spot merupakan bahagian faraj yang paling sensitif. Namun tak semua lelaki dapat mencari daerah G-spot, untuk itu peranan wanita sangat diperlukan untuk membantu pasangannya untuk mencari daerah G-spot anda. Bila lelaki berjaya mencari daerah yang paling sensitif ini, wanita atau pasangan anda akan mencapai kepuasan berorgasme.

www.pakarintim.blogspot.com 
Next
This is the most recent post.
Previous
This is the last post.

0 comments:

Post a Comment